Eerstvolgende concert:

Romayne Wheeler, klass. (vrijdag 14.08.'15)

ConcertArchief

DE BOVENKAMER
Centrum voor Kunst en Cultuur te Zeist

Boven de winkelruimte op de eerste verdieping hebben wij in een mooie grote ruimte van ca. 225 m2 een plek gerealiseerd met een eigen opgang. De indeling bestaat uit een multi-functionele zaal van ruim 155 m2, een toiletgroep, een garderobe, voldoende opslag en een ruime keuken. In de zaal is een groot podium dat uit losse delen bestaat en dat op verschillende plaatsen en in verschillende maten inzetbaar is, maar ook geheel kan worden weggenomen.
Behalve voor onze concertserie en de zang- en koorworkshops van Marjolijn Peper is 'De Bovenkamer' voor bijzondere activiteiten te huur per dag of dagdeel tegen zeer gunstige tarieven. Informeert U bij Henk Hupkes (06 53 722 309).

Zo geven tal van pianodocenten uit de wijde omgeving jaarlijks of halfjaarlijks hun Leerling-Concerten in deze ruimte en wordt er regelmatig door de meest uiteenlopende culturele organisaties vergaderd.
Nog dit jaar start onze serie 'BovenLicht-Lezingen'. Tal van specialisten uit de werelden van Cultuur, Milieu en Wetenschap worden


CONCERTEN
Sinds de opening (2008) van de nieuwe vestiging in Zeist organiseren Henk Hupkes en zijn vrouw Marjolijn Peper maandelijks één of twee concerten: de KlantenConcerten. Deze concerten worden bijna allemaal op initiatief en wens van de musici, meestal Klanten van Henk, geprogrammeerd rond een tournee, een CD-opname/presentatie, en bijzondere internationale gast of apart thema. Geprobeerd wordt de verschillende genre's zo gevarieerd mogelijk over het seizoen te verdelen. Uitnodigingen en informatie worden per email aan geïnteresseerden toegezonden. De concerten zijn gratis maar een vrijwillige bijdrage is natuurlijk uiterst welkom ten einde de musici te kunnen ondersteunen Bij de uitnodiging wordt een richtbedrag voor deze bijdrage genoemd.
De intieme sfeer en ontspannen ontmoetingen met de musici worden door de liefhebbers enorm gewaardeerd en het aantal bezoekers stijgt gestaag.

U bent van harte welkom onze concerten bij te wonen! Een email naar ons met als onderwerp 'Concertuitnodigingen' volstaat. Hieronder ziet U wat er gaat komen en in het ConcertArchief wat er zoal heeft plaatsgevonden!

Graag tot ziens!

83e concert (internationaal-klassiek): Vrijdagavond 14 augustus 2014, 20:15 uur. 

ROMAYNE WHEELER, benefiet concert

Wegens groot succes vorig jaar is Romayne Wheeler weer bij ons te gast!
Romayne Wheeler is een pianist van internationale allure en heeft als bijnaam 'El pianista de la Sierra'. Zijn bijnaam vertelt zijn bijzondere levensverhaal: sinds 1992 woont Wheeler bij de Tarahumara-bevolking in Mexico, waar hij muziek componeert die onmiskenbaar beïnvloed is door het extreme landschap en de Tarahumara-cultuur. 
De Amerikaanse pianist Wheeler, van wie op YouTube diverse werken te vinden zijn, heeft zijn hart verpand aan de Tarahumara. Van het benefietconcert dat hij op 14 augustus a.s. geeft, gaat de opbrengst naar de Tarahumara-indianen.
Onze Bovenkamer zal zich weer in Mexicaanse sferen hullen!

https://www.youtube.com/watch?v=5Falb3SFbWs
https://www.youtube.com/watch?v=0SwdIndh1jY&sns=em

terug naar boven / top

84e concert (jazz): zaterdag 29 augustus 2015 20:30

Mike del Ferro en Jeroen van Veen

Minimal Jazz, een geïmproviseerde onderdompeling van klankgolven geïnspireerd op de ruimte, instrumenten en de musici. De muziek gaat van ritmische structuren van Steve Reich en Philip Glass via klank- sfeerbeelden die doen denken aan Keith Jarrett, Chick Corea en Ludovico Einaudi. De twee pianisten hebben hun eigen muziekwereld en komen in deze improvisaties samen tot een nieuwe muziekbeleving. Hun liefde voor de muziek, de klank van het instrument piano zorgt voor een rustmoment in de hectiek van alledag.

www.mikedelferro.com
www.jeroenvanveen.com

terug naar boven / top

85e concert (jazz/wereldmuziek): donderdag 3 september 2015 20:30

Soo Cho, Javier Girotto, feat. Soo Jin Lee

Duo met klassiek geschoolde jazzpianiste en door tango beïnvloede saxofonist. ‘Cho’s articulatie is glashelder en warm tegelijk. Javier Girotto is een prachtverteller’ (de Volkskrant). Met speciale gast Soo Jin Lee op Koreaanse citer.

Pianiste Soo Cho biedt tegenwicht aan de gespierde acrobatiek van veel jonge mannelijke collega’s en toch bereikt ze intensiteit, net als haar grote voorbeeld Keith Jarrett. De Koreaanse begon al jong met klassieke piano. Nadat ze jazz ontdekte verhuisde ze naar Nederland om te studeren en om in verschillende bands te spelen. Nu vormt ze een duo met Javier Girotto, met wie ze het album Ballerina maakte.

De Italiaanse saxofonist Javier Girotto mengt jazz met de tango uit zijn geboorteland Argentinië. Hij werd bekend met de groep Aires Tango en speelde samen met de meeste Italiaanse jazzmusici van naam. Hij ontmoette Soo Cho en wist na een blik op haar bladmuziek genoeg: ‘This lady writes so beautiful!’ 

Speciale gast Soo Jin Lee speelt het traditionele Koreaanse snaarinstrument Gayageum, een variant op de citer, waarmee zij een extra dimensie toevoegt aan Soo Cho’s composities.

‘Cho’s spel leunt op een beheerste, sierlijke techniek. Haar articulatie is glashelder en warm tegelijk. Javier Girotto is een prachtverteller’ (de Volkskrant).

http://www.javiergirotto.com
http://www.soocho.nl

terug naar boven / top

86e concert (jazz): zaterdag 12 september 2015 20:30

Spaargaren meets Balthaus

Met verschillende rieten en piano verkent het project de mogelijkheden van melodische vrijheid en spontaniteit. Klankkleuren en ritmes. Grillig en vloeiend.

Iman Spaargaren - saxofoons
Dirk Balthaus - piano

Iman Spaargaren (Young VIPs Tour 2012) is a multi-reed player, arranger and composer. Iman has a distinctive way of playing and a very personal tone on his horn. During the past few years Iman has been busy with a wide variety of music groups such as Iman Spaargaren Undercurrent, Iman Spaargaren Quartet & Septet and Thelonious4.

"Iman Spaargaren: a busy man, not deprived of outstanding musical qualities, as an instrumentalist as well as a composer. On his newest album all 11 compositions are his writing. The pieces have an almost natural simplicity and sound transparant and spacious due to the line up and the high quality of Spaargaren's bandmembers - guitarist Guillermo Celano, bassist Cord Heineking and drummer Jasper van Hulten. It is nice listenable modern harmonic jazz, which has solos of great stature by the tenorsaxophonist - sometimes on bass clarinet - Spaargaren and guitarist Celano" (Jacques Los, Draaiomjeoren, 2013).

"Spaargaren excels in strong melodies and lyricism. Playing fast doesn't win of formlessness, even fast runs reveal their melodical format. Besides that much more freedom is to be heared compared to earlier works. Spaargaren must have felt an inner urge to go that way since he wrote 11 new compositions for 'In The Moment'. One of reasons might be touring together with Cactus Truck during the Young VIP Tour 2012, or the influence of guitarist Guillermo Celano, who's been up front all the time" (Jan Jasper Tamboer, Jazzenzo, 2013).

Pianist Dirk Balthaus is active as a pianist and producer in several band projects. As a member of Joan Reinder's Millennium Jazz Orchestra he played with many jazzlegends, like Benny Golson, Lee Konitz and Ack van Rooyen. Recent CD's: Safety Zone (Millennium Jazz Orchestra, 2014), Listen to a Stranger (Karen Vrijburg Group, 2014).

www.imanspaargaren.nl
www.dirkbalthaus.com

terug naar boven / top

87e concert (jazz): zondag 13 september 2015 14:00

Piano Recital Dirk Balthaus

Schumann, Chopin, Scriabin, Debussy, Britten & Gershwin

Pianist Dirk Balthaus, geboren en opgegroeid in Oberhausen-Sterkrade (D), kwam op 6 jaarige leeftijd in aanraking met de toetsen van een piano. Jazz hoorde hij voor het eerst 10 jaar later in Jazzkeller Eisenheim. Hier maakte hij kennis met pianist Peter Walter uit Essen, wiens spel en lessen grote invloed hadden. De verdere muzikale ontwikkeling gebeurde dan aan het Hilversum's Conservatorium en uiteindelijk tijdens gigs in jazzbars, op concertpodia en festivals. Dirk woont in Amsterdam, is actief in meerdere bandprojecten, heeft een aantal CD's geproduceerd en speelt op velen mee als sideman. Als vast lid van Joan Reinder's Millennium Jazz Orchestra's heeft hij vele Jazzlegenden begeleid, zoals Benny Golson, Lee Konitz en Ack van Rooyen.

Dirk Balthaus is one of the most refined players in the country...
Klaas Koopman, Pianowereld
Dirk Balthaus is a beautiful pianist . He needs very few decorations to achieve beauty, he composes simplicity in all its ways... with bassist Sven Schuster and drummer Sebastiaan Kaptein he made a wonderful and refined album. ('Consolation')
René Steenhorst, Telegraaf


Actuele CD's:
Millennium Jazz Orchestra"Safety Zone" 2014 independent
Sietske: "Where it starts again" 2014 Berthold Records
Karen Vrijburg Group "Listen to a stranger" 2014 Berthold Records
Gerlo Hesselink 4-t "Garden of stones" 2013

terug naar boven / top

88e concert (jazz): zaterdag 26 september 2015 20:30

Sputnik3

CD-presentatie: Sputnik3

Loran Witteveen (NL): piano 
Stefan Lievestro (BE) contrabas 
Raf Vertessen (BE): drums 

Sputnik 3 (Raf Vertessen trio) is een trio gevormd aan het conservatorium van Amsterdam. Loran Witteveen is vooral bekend door zijn nieuwe kwartet met Joris Roelofs, Pat Cleaver en Onno Govaert waarmee hij recent een CD heeft opgenomen. Ook heeft hij met zijn kwintet vorig jaar de Dutch Jazz Competition gewonnen. 

Stefan Lievestro studeerde in 1989 cum laude af aan het conservatorium van Hilversum. In 1991 wint hij de solistenprijs op het Karlovy Vary Jazz Festival in Tjechië. Hij speelde onder andere met Nat Adderley, Bob Berg, Deedee Bridgewater, Philip Catherine, Pat Metheny, Freddie Hubbard en Art Porter. Momenteel treedt Stefan met grote regelmaat op met de pianisten Michiel Borstlap en Harmen Fraanje, en geeft hij les aan het conservatorium van Gent. Raf Vertessen is de oprichter van deze band en hij schrijft ook composities gewijd aan deze muzikanten. 

Met zijn vader, Marc Vertessen (klarinettist) als voorbeeld, begon hij ook klarinet te spelen. Raf ontdekte jazz muziek in de muziekclub van zijn ouders toen hij er een plaat van het Benny Goodman orkest met Gene Krupa hoorde! Vanaf dat ogenblik wilde hij jazz drummer worden.
In 2010 verhuisde hij naar Amsterdam om er te studeren met Martijn Vink, bekend van BJO en Metropole Orkest. Hij had ook het voorrecht stages te volgen bij Ari Hoenig, Dan Weiss, Jochen Rueckert en kreeg masterclasses van Adam Nussbaum, Ted Poor & Carl Allen. 
Experimenteren met complexe ritmes, mooie kleuren, en opvallende grooves zijn te bemerken in zijn manier van componeren.
 

terug naar boven / top

89e concert (wereldmuziek): zaterdag 17 oktober 2015 20:15
Juan Pablo Dobal (solo!)

Juan Pablo Dobal, pianist, componist, werd in 1964 geboren te Buenos Aires, Argentinië. Vanaf zijn vijfde speelde hij piano op het gehoor, en op zijn negende begon hij aan zijn klassieke piano-opleiding. Hij volgde privé-les met Blanca Barquín, en later met Antonio de Raco. Vanaf zijn vijftiende jaar heeft hij regelmatig klassieke concerten gegeven. Op zijn zeventiende behaalde hij het diploma voor pianodocent en won hij de eerste prijs op het “Conservatorio de Música de Buenos Aires Alberto Williams”. Toen hij 22 was haalde hij ook zijn diploma voor muziekdocent op het “Conservatorio Nacional de Música C. L. Buchardo”. Parallel aan zijn klassieke opleiding, is hij op het gebied van populaire en geïmproviseerde muziek, Folklore, Tango, Jazz en Latijns-Amerikaanse muziek altijd actief geweest. Op 23 jarige leeftijd kreeg Dobal een beurs voor twee jazzcursussen (“Berklee College of Music” uit Boston, en “Seminario del Valle de las Leñas” uit Mendoza). Verder heeft hij lessen gevolgd bij diverse leermeesters, zoals Laura Baade, Rodolfo Daluisio, Pedro Aguilar en Manolo Juárez.

Op zijn 25e vestigde hij zich in Amsterdam. Hij zat in 1989 in het toenmalige kwartet ‘Viento del Sur’, waarin Carel Kraayenhof ook speelde. Sindsdien heeft hij als pianist en componist samengewerkt en CD’s opgenomen met verschillende artiesten zoals Lilian Vieira, Beatriz Aguiar, Amelita Baltar, Larissa Groeneveld, Esther Apituley, Nynke Laverman, Raymond van het Groenewoud, Stef Bos, Eric Vloeimans, Leonardo Amuedo, Jaime Rodríguez, Hernán Ruíz, Orlando Miño, Fernando Lameirinhas, Alfredo Marcucci, Fabián Russo, Ernesto Snajer, Gustavo Toker en het Aurelia Saxofoon Kwartet, bij verschillende projecten op Nederlandse en Europese podia, radio en televisie.

In 2008 heeft hij in Argentinië zijn solo cd ‘Loco corazón’ uitgebracht. Met zijn eigen theatervoorstellingen heeft hij door heel Nederland opgetreden. Sinds eind 2010 is hij de pianist van het tangoduo met bandoneonist Carel Kraayenhof, het Sexteto Canyengue en het Kraayenhof Tango Ensemble (nu het Carel Kraayenhof Ensemble).

youtube video:
https://www.youtube.com/watch?v=A8bs-Bo4yM8

terug naar boven / top

90e concert (jazz): vrijdag 30 oktober 2015 20:30

André Mehmari weekend dag 1

André Mehmari en Gabriele Mirabassi 
CD-presentatie: Miramari

Internationale topper Andre Mehmari. Een fabelachtige Braziliaanse pianist van een jonge generatie die zijn inspiratie haalt uit zowel jazz, pop, MBP (Música Popular Brasileiro), als componisten als Monteverdi en Debussy.

Andre Mehmari wordt gezien als een van de meest talentvolle musici van zijn generatie en won diverse internationale prijzen. Naast piano bespeelt hij nog vele andere instrumenten (viool,m klarinet, fluit, gitaar) en heeft inmiddels ook naam gemaakt als componist.

Gabriele Mirabassi behoort tot de top van internationale klarinet virtuozen. Hij werd in 1996 uitgeroepen tot meest getalenteerde klarinetist in Top Jazz. Zijn CV is zeer indrukwekkend en zijn samenwerkingen ontelbaar. Gabriele Mirabassi bezit de gave zich met speels gemak te bewegen tussen uiteenlopende stijlen, van klassiek tot jazz en vele soorten wereldmuziek.

terug naar boven / top

91e concert (internationaal-Brasil): zaterdag 31 oktober 2015 20:30

André Mehmari weekend dag 2

André Mehmari (Solo)

Internationale topper Andre Mehmari. Een fabelachtige Braziliaanse pianist van een jonge generatie die zijn inspiratie haalt uit zowel jazz, pop, MBP (Música Popular Brasileiro), als componisten als Monteverdi en Debussy.

Andre Mehmari wordt gezien als een van de meest talentvolle musici van zijn generatie en won diverse internationale prijzen. Naast piano bespeelt hij nog vele andere instrumenten (viool,m klarinet, fluit, gitaar) en heeft inmiddels ook naam gemaakt als componist.

 

terug naar boven / top

92e concert (jazz wereldmuziek): zondag 1 november 2015 20:30

André Mehmari weekend dag 3

André Mehmari en Martin Fondse

Het nieuwe Splendor-project van Martin Fondse heet: ‘Conversations' (vrij naar de beroemde LP 'Conversations with myself' van Bill Evans), waarin hij een pianist/toetsenist/accordeonist uitnodigt om muzikaal in gesprek te gaan.Dit belooft een spannend, inspirerend en gevariëerd programma te worden.

In de eerste editie hebben we meteen een internationale topper te pakken: Andre Mehmari. Een fabelachtige Braziliaanse pianist van een jonge generatie die zijn inspiratie haalt uit zowel jazz, pop, MBP (Música Popular Brasileiro), als componisten als Monteverdi en Debussy. In Conversations gaat hij muzikaal in gesprek met Martin Fondse. Gebaseerd op hun eigen composities voeren Fondse en Mehmari de luisteraar mee langs de rijke traditie van de pianomuziek en via hun aanstekelijke improvisaties naar onontdekte muzikale gebieden.

Andre Mehmari wordt gezien als een van de meest talentvolle musici van zijn generatie en won diverse internationale prijzen. Naast piano bespeelt hij nog vele andere instrumenten (viool,m klarinet, fluit, gitaar) en heeft inmiddels ook naam gemaakt als componist.

Martin Fondse neemt als componist, bandleider en musicus al vele jaren een geheel eigen positie in binnen de Nederlandse en internationale muziekscene. Zijn activiteiten strekken zich uit van jazz, hedendaagse gecomponeerde muziek en wereldmuziek tot film- en animatiemuziek. Zijn muziek is meerdere malen bekroond met o.a. een Edison Award voor zijn CD Testimoni.

terug naar boven / top

94e concert (klassiek): vrijdag 13 november 2015 20:15

Marina Baranova

Marina Baranova: De vleugel is de microfoon van mijn hart en ziel. Pianiste Marina Baranova praat zoals ze speelt: gedreven, fijnzinnig en met hartstocht brengt ze haar gedachten onder woorden. Ze beleeft de muziek heel intens, en zo gaat ze ook om met de vleugel, het instrument dat haar muziek laat klinken.

Baranova wordt beschouwd als de beste Robert Schumann-vertolkster van de wereld. Mede daarom is ze gevraagd een Schumann-cd op te nemen "Marina Baranova Plays Schuman", waarop Faschingsschwank, Sonate fis-moll en Symfonische Etudes.

Marina Baranova is de dochter van een pianistenechtpaar; gaf haar moeder thuis les in klassieke muziek, in de belendende kamer instrueerde haar vader zijn leerlingen in jazz. Vijf jaar oud ging zij in haar geboortestad Charkov naar het muziekgymnasium voor hoogbegaafde kinderen. Na haar eindexamen vertrok zij naar de Bondsrepubliek om aan de Universiteit voor Muziek, Theater en Media Hannover bij de befaamde Russische pianist Vladimir Krainjev te studeren.

Zodra Marina Baranova piano speelt, gaat zij op zoek naar de geheimen die zich tussen de toetsen van de piano verborgen houden. Daarbij laat zij zich leiden door haar vermogen gelijktijdig klank, kleur en tastzin waar te nemen. Synesthesie heet die gave.

Schumann & Baranova

Is haar cd met werken van Robert Schumann door muziekcritici met opmerkelijk veel instemming ontvangen, van geheel ander aard en even fascinerend is haar nieuwste cd met percussionist Murat Coşkun: Firebird – piano meets World percussion. In het titelwerk grijpt componist Baranova terug op haar herinneringen aan de gelijknamige vertelling waarvan zij in haar vroege jeugd geen genoeg van kon krijgen

terug naar boven / top

95e concert (jazz ): zaterdag 19 december 2015 20:30

Braskiri Quartet
Cd Release tour

Bert Lochs - trompet/bugel
Dirk Balthaus - piano/fender rhodes
Steffen Granly - tuba,
Wim Kegel - drums

Met Braskiri voegen Bert Lochs en Dirk Balthaus weer een nieuw hoofdstuk toe aan hun omvangrijke oeuvre. 

Braskiri is een lyrisch kwartet met een ongebruikelijke bezetting: trompet, piano, drums en tuba. De tuba, die Braskiri een nóg meer eigen geluid zou moeten geven, is helaas veel te veel in de mix verdwenen waardoor Steffen Granly te weinig tot zijn recht komt. Dat is jammer want zijn spel is ritmisch, markant en legt de basis voor dit bijzondere kwartet. Toch is deze mini-cd zeer de moeite waard. Thema’s blinken, zijn helder en hebben een muzikale dichtkunst die aansluit bij de pianisten Keith Jarrett en Herbie Hancock (Killing the Mozzerella) uit de jaren ’70. Muzikale lyriek die we ook terugvinden in het spel van Balthaus, die met een helder touché, transparant speelt en fraai gebruik maakt van modale toonladders, zonder omhaal en mooidoenerij. Iets soortgelijks vinden we in het spel van Lochs. Zijn trompet klinkt warm en trefzeker met hier en daar een verwijzing naar trompettist Markus Stockhausen, die met weinig noten enorm veel verteld. Prachtig is het gebruik van onregelmatige maatsoorten en maatverschuivingen die door drummer Wim Kegel heel organisch en voltrekt geloofwaardig worden gespeeld. Braskiri speelt voor muzikale fijnproevers die van verzorgde muziek houden met af toe een heerlijk rauw randje!

terug naar boven / top

96e concert (klassiek): zaterdag 13 februari 2016 20:15

Katerina Konstantourou 

Katerina Konstantourou werd geboren in Griekenland (Athene). Zij studeerde piano aan het Nationaal Conservatorium van Athene bij Igor Taraschansky. In 2004 kwam Konstantourou naar Nederland, waar ze haar pianostudie vervolgde aan het Utrechts Conservatorium bij Martyn van den Hoek. De laatste jaren is de pianiste zich steeds meer gaan interesseren in hedendaagse muziek. Diverse componisten, zoals Miranda Driessen, Nikos Ioakeim en Frank Nuyts hebben muziek speciaal voor haar geschreven. Sinds 2009 speelt Konstantourou ook regelmatig met het Utrechts Blazers Ensemble, dat zich toelegt op de presentatie van nieuwe Nederlandse muziek.

De Griekse pianiste Katerina Konstantourou speelt composities van Franz Liszt en Claude Debussy, maar ook werken van de hedendaagse componisten Frank Nuyts en Nikos Ioakim. 

terug naar boven / top

97e concert (jazz): zaterdag 12 maart 2016 20:30

Marc van Roon en Wim Kegel
CD-presentatie: Drumwise 

Marc van Roon  - piano      Wim Kegel - percussie

Een cd gevuld met piano- en slagwerkmuziek. Het is al eerder geregistreerd. Toch durfde slagwerker Wim Kegel het aan om zijn muzikale vriend Marc van Roon te vragen zo’n cd met hem op te nemen. Het resultaat is ‘Drumwise’ en het is een gedegen voorbeeld van hoe fantasie, durf, vakkennis, historisch inzicht en vérgaande improvisatietechniek tot een prachtige cd kunnen leiden.

Drumwise bestaat uit tien stukken. Twee ervan, Take the A-train en Fleurette Africaine zijn van Duke Ellington, twee komen uit het Great American Songbook. Dit zijn The Song Is You van Jerome Kern en Night And Day van Cole Porter. De overige composities zijn van de beide uitvoerenden.

Door de keuze van de stukken is een uiterst veelzijdig eindproduct ontstaan. Wie mocht denken dat de composities hierboven voornoemd de zoveelste – gekopieerde – uitvoering zijn, komt bedrogen uit. Wim Kegel en Marc van Roon nemen de gelegenheid te baat de stukken van hun oude huid te ontdoen en ze naar deze tijd én hun eigen inzichten te vertalen. Dat betekent onberekenbare wendingen in melodie en harmonie, afwijkende accenten en een prettig ondergaan van wat je meent te kennen en toch anders is.

De eigen stukken zijn proeven van hoogstaand vakmanschap. Ze geven een beeld van twee musici die elkaar door en door kennen, maar ook gelouterd zijn door hun samenspel met anderen. Zo speelden beiden met Michael Brecker, Clark Terry en Dave Liebman, maar ieder afzonderlijk met Willem van Manen’s Contraband, Pat Metheny, Sunny Murray en Down Town Jazz Band (Kegel). Marc van Roon bezette de pianokruk bij onder andere Terry Lyne Carrington, Linda Oh en Art Farmer.

Dat boeket aan felle jazzkleuren schittert straf door op Drumwise. De op Afrikaanse ritmes gestoelde speelwijze van Wim Kegel stoeit met de transparante speelstijl van Marc van Roon. Zijn watervlugge akkoordvelden, afgewisseld met van rusten voorziene, bedachtzame pianospel contrasteert met het enigszins rauwe slagwerkgeluid van Wim Kegel. En vloeit er tegelijkertijd prachtig mee samen.

Uw instrument
Concerten
Concerten
Referenties/bio
Contact